Helseforsikring

Helseforsikring er noe mange har, men ikke er klar over at kan dekke fysikalsk behandling. Over 500.000 nordmenn har denne type forsikring gjennom jobben eller privat. Jeg har avtale med flere slike forsikringsselskaper. Dette er en fordel da det kan dekke hele eller deler av behandlingen. I de fleste tilfeller faktureres forsikringsselskapene direkte, uten at du trenger å legge ut for behandlingen.

Hva må du gjøre?

  • Det er viktig at du tar kontakt med forsikringsselskapet før du bestiller time. 
  • Meld skaden inn til ditt forsikringsselskap så raskt det lar seg gjøre. Da vil du få et eget saksnummer. Antall behandlinger du har krav på avhenger av selskapet ditt, type forsikring og skaden. 
  • Forsikringsselskapet vil ofte sende aktuell informasjon direkte til klinikken, dersom dette ikke er tilfellet må du ta med denne informasjonen selv.
  • Du vil etter hvert få et saksnummer, og du kan da ta kontakt med meg for å bestille time.
  • Forsikringsselskapet vil i noen tilfeller bestille timen for deg.

Jeg har avtale med følgende forsikringsselskaper:

Nordic Netcare:

  • Gjensidige 
  • Tryg

Behandlernettverket: 

  • DigiCare (Storebrand) --> Bli-Frisk app
  • Avonova Insurance
  • If og Vertikal Helse
  • Falck Helse (DNB Helse, Protector Forsikring, Eika Forsikring)
Storebrand
Gjensidige
Tryg forsikring
Avonova Insurance
Vertikal Helse
IF
Falck
DNB Helse
DigiCare
Storebrand Bli Frisk
Protector Forsikring
Eika Forsikring